Indlæg. dateret 14. februar 2023
Nyt fra bestyrelsen Sortering i flere affaldsspande Odsherred kommune har besluttet, at der skal ske en bedre sortering af vores affald. Der vil derfor komme krav om brug af fire, rumopdelte spande til indsamling af sorteret affald til genbrug på de enkelte parceller. De nye sorteringer er papir, metal, glas, pap og plastik/mad- og drikkekartoner. Der er mulighed for at flere grundejere går sammen om opstilling af de nye spande Bestyrelsen vil gerne opfordre til man benytter sig af denne mulighed, så antallet af affaldsspande bliver begrænset og bliver i nogenlunde overensstemmelse med behovet. De nye spande deles ud i efteråret, og der er mere information at hente på kommunens hjemmeside. Fælles arbejdsdage Vi fortsætter den gode tradition med nogle timers fælles arbejdsindsats på strandarealerne efterfulgt af en hyggelig frokost hos et gæstfrit medlemspar. I år bliver datoerne lørdag den 13. maj og lørdag den 8. juli. Der kommer nærmere meddelelser om tidspunkt, mødested samt værter og tilmelding her på hjemmesiden. Vedligehold af vores veje Vintersæsonen er altid hård for vejene, og vi har bestilt ekstra grundigt vedligehold, som også atter i år omfatter udsatte steder på stikvejene. Arbejdet forventes gennemført inden påske. Generalforsamling Årets generalforsamling afholdes lørdag den 20. maj kl. 10-12 i Forsamlingshuset. Eventuelle forslag fra medlemmerne skal være formanden i hænde senest 1. april 2023. Der skal bl.a. være valg af ny formand, idet den nuværende ikke modtager genvalg efter to valgperioder. Evt. interesserede er velkomne til at kontakte formanden eller medlemmer af bestyrelsen for at høre nærmere om hvervet. Større nybyggeri Bestyrelsen opfordrer til, at man orienterer bestyrelsen og naboerne om projektet i god tid inden et større byggeri går i gang. Samtale fremmer forståelsen. PBV |
Indlæg. dateret 21. juni 2021
Nyt fra bestyrelsen Veloverstået generalforsamling Generalforsamlingen den 19/6 var flyttet til hallen til Havnebyens skole, fordi forsamlingshuset fortsat er optaget som testcenter. Der var 45 deltagere, som nød at kunne mødes mere frit igen til det klassiske traktement med kaffe, smørrebrød, øl, vand og en enkelt snaps. Det var bestyrelsens forslag til nyformulerede ordensregler, som udløste mest debat. Forslaget blev vedtaget med få modificeringer (se referat), men det var dels udsigten til at få øget udlejning dels erfaringerne med beboere med støjende adfærd, som gav anledning til bekymringer og mange bemærkninger. Bestyrelsen vil følge op med et brev til alle medlemmer med de nye ordensregler og med opfording til at tage hensyn til naboerne. Der også blive opfordret til at informere om reglerne ved udlejning. Nyt medlem af bestyrelsen og nye suppleanter Formanden takkede Asger Kej for indsatsen i 6 år som medlem af bestyrelsen, og bød velkommen til Annette Hartman som nyt medlem. Lene Honoré Boysen blev valgt som suppleant til bestyrelsen og Jens Arendt som revisor suppleant Beskæring langs vore veje Et andet vigtigt tema, som bestyrelsen fremhævede, var beskæring af bevoksning langs vore veje. Mange har her i foråret fået en skrivelse fra kommunen, som pålægger ejerne at bringe disse forhold i orden. Bestyrelsen appelerer til at man snarest sikrer, at beplantning langs skel mod vej overholder forskrifterne (se figur på hjemmesiden). Naturplejedag 3. juli Årets næste naturplejedag afholdes lørdag den 3. juli kl 10-13 med efterfølgende frokost for deltagerne. Mødestedet er fællesarealet ud for Søstensvej. Vibeke og Jørgen Kjems lægger terrasse eller hus til den efterfølgende frokost på Sandstensvej 20. Tilmelding til Jørgen Kjems, med SMS på 40272873 eller med email til joergen.kjems@gmail.com helst inden den 30. juni. |
Indlæg. dateret 24. marts 2021
Nyt fra bestyrelsen Vejene Foråret er godt på vej, og vejene er blevet repareret efter en vinter med stort slid og mange huller. Det afspejler, at vores område har været populært – også i vinterperioden. Vejene bliver gået efter igen, når det er tid til at strø det støvbegrænsende salt ud. Husk at alle er velkomne til af tage grus fra de udlagte depoter for et reparere et nyt hul i vejen. Naturplejedag Vi fastholder planerne for en naturplejedag den 15. maj fra 10-13. Vi vil selvfølgelig indrette os efter Corona-restriktionerne til den tid og sender nærmere information ud omkring 1. maj. Generalforsamling Planerne for generalforsamlingen den 29. maj bliver også fastholdt indtil videre. Vi vil dog gerne have en generalforsamling i den kendte gamle stil i Forsamlingshuset, så hvis det ikke er muligt på denne dato, vil vi udskyde til senere lige som sidste år. Beskæring i rabatter Det er et tilbagevendende problem at holde bevoksning i rabatterne langs vore veje og stier tilstrækkeligt inde og nede. Det er nødvendigt for at sikre passage til større biler med ærinder i området (renovation, slamsugning, større leverancer), men også sikre at mødende biler kan komme forbi hinanden uden skrammer i lakken. Det er de enkelte grundejeres ansvar at foretage beskæring i rabatterne ud for egen grund. Under punktet ”praktiske oplysninger” på hjemmesiden kan man se, hvordan beskæringen skal foretages. Bestyrelsen vil rundere i området i Påsken og påpege med en venlig hilsen til de berørte ejere, hvor beskæring er tiltrængt. Både på stranden Bestyrelsen ønsker at de både på stranden, der ikke længere er i brug, bliver fjernet. Der vil i påsken blive sat beskeder bådene på stranden, hvor ejerne bedes give sig til kende. Det er helt i orden at have en båd liggende på stranden, når den er i aktivt brug. Bestyrelsen har sagt nej til at give andre end foreningens medlemmer tilladelse til at lægge både på stranden. Ordensregler Bestyrelsen har lavet et udkast til en ny formulering af vores ordensregler. Stilen er i tråd med den vision, der er udarbejdet for brugen af området. Tanken er, at det skal stimulere til gode naboskaber med dialog og gensidig forståelse. Forslaget til de nye regler kan ses her, og det vil blive fremlagt på den kommende generalforsamling. Vi vil meget gerne have kommentarer til udkastet inden generalforsamlingen. De kan sendes til formanden på JK@klitrosebugten.dk Kandidater til bestyrelsen og suppleanter På den kommende generalforsamling vil der være behov for nye kandidater til bestyrelsen og som suppleanter. Interesserede kan henvende sig til formanden (mobil 40272873) eller et bestyrelsesmedlem for at høre nærmere om arbejdet. |
Indlæg. dateret 29. oktober 2020
Nyt fra bestyrelsen Bestyrelsen mødtes den 21. oktober. Et vigtigt punkt var opfølgning generalforsamlingen den 5/9 specielt på den diskussion om nabohensyn og ordensregler, der udspant sig under punktet eventuelt: Det gode naboskab:
Rydning af rabatter langs veje og stier:
Fællesarealet, arbejdsdage:
Vedligehold af veje:
|
Indlæg. dateret 25. august 2020
Nyt fra bestyrelsen Bestyrelsen minder om at tilmelding til spisningen på generalforsamlingen er senest mandag den 31. august med e-mail joergen.kjems@gmail.com eller telefon 40272873 Der vil blive serveret det sædvanlige traktement, og der vil blive draget omsorg for, at serveringen kan foregå under iagttagelse af sundhedsstyrelsens Covid-19 retningslinier. Der vil således både være håndsprit på bordene og mundbind til de, der måtte ønske at benytte disse værnemidler. Med venlig hilsen |
Indlæg. dateret 30. april 2020
Til medlemmerne af Klitrosebugten GENERALFORSAMLIGEN UDSÆTTES I lyset af Corona-krisen har bestyrelsen set sig nødsaget til at udsætte generalforsamlingen til den 5. September 2020 kl 10. Generalforsamlingen skulle - i overensstemmelse med vores vedtægter - være afholdt den 23. Maj, men med de nugældende restriktioner vil det ikke være muligt. Bestyrelsen forventer, at selvom et egentlig forbud mod større forsamlinger måske vil være lempet lidt i de kommende uger, vil der stadig være anbefalinger om at begrænse større møder for at modvirke smittespredning. Derfor har vi valgt at udsætte generalforsamlingen. Forsamlingshuset i Havnebyen er reserveret til den nye dato, og mødet vil blive indkaldt med de sædvanlige frister for indsendelse af forslag fra medlemmerne og forslag til valg til bestyrelse mv.
REGNSKAB FOR 2019 Foreningens regnskab er afsluttet og behandlet af vore revisorer. Det bliver nu udsendt til medlemmerne via e-mail og lagt på hjemmesiden.
VORES VEJE Det er aftalt med vores entreprenør, at vejene bliver istandsat i løbet af maj måned. Der vil også - som sædvanlig - blive strøet støvdæmpende salt på hovedvejene. Samtidig vil bestyrelsen gerne indskærpe, at fartbegrænsningerne overholdes af hensyn til sikkerhed, støj og støvgener for beboerne tæt på de mest befærdede veje.
ARBEJDSDAGE Bestyrelsen vil udmelde datoer for to arbejdsdage i løbet af sommeren, når der foreligger officielle retningslinjer om den type aktiviteter i lyset af Coronakrisen
Bestyrelsen |
Indlæg, dateret 29. april 2020
Kære Alle medlemmer af Klitrosebugten Pga. de begrænsninger, der er blevet indført i forbindelse med Corona-epidemien, og som indtil videre er gældende indtil i hvert fald den 10. maj, må vi desværre aflyse den planlagte naturplejedag på lørdag den 2. maj. Alt afhængig af, hvordan Corona-situationen udvikler sig, vil vi vende tilbage vedrørende de øvrige to naturplejedage. I er meget velkomne til selv at "rydde op" på fællesarealerne, hvis nogle har lyst og energi til selv eller sammen med få andre, at lave lidt "naturpleje", må I gerne give besked til mig, så vi kan koordinere det. Husk I kan låne redskaber hos mig (Nøkkerosevej 19), hvis I ønsker det til egen eller fælles projekter. Håber vi snart kan mødes igen.
Med venlig hilsen Rune og Bestyrelsen |
Indlæg, dateret 11. marts 2020
Efter seneste generalforsamling konstituerede den nye bestyrelse sig med følgende arbejdsdeling: Der har de seneste måneder været en rolig afvikling af bestyrelsens arbejde - her er nogle |